MTÜ Ida-Virumaa Autokool
Профессиональное обучение    


Подробности выбранного курса обучения

 

Обучающая фирма: MTÜ IDA-VIRUMAA KOOLITUS

Регистрационный номер: 80050271

Э-почта: ivkoolitus@gmail.com


Название курса : Руководитель деятельности


Объём курса, aк.ч : 312

Цена(содержит НСО) : 2500

 

Õppekavarühmad ja õppekava koostamise alus

Õppekavarühm: sotsiaaltöö ja nõustamine

Õppekava koostamise alus: sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti 4. taseme kutsestandard ja sotsiaalkaitseministri 26.04.2022. a määrus nr 38 „Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele”.

Eesmärk ja õpiväljundid

Eesmärk: koolituse läbinud õppija määratleb ja arendab ennast tegevusjuhendajana, kes kasutab oma teadmisi ja praktilisi oskusi erialases töös, lähtuvalt kliendi sotsiaalsetest oskustest ja tegevusvõimest. Orienteerub erihoolekandesüsteemis, on teadlik erihoolekandeteenuseid kasutavatest peamistest sihtrühmadest ja oskab neid eesmärgistatult juhendada, järgib klienditöös eetilisi põhimõtteid ning tunneb meeskonna- ja võrgustikutöö põhimõtteid.

Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema tegevusjuhendaja, tase 4 kutse. Kutse saamise eeltingimusteks on vastavus sotsiaalhoolekande seaduse § 86 lg 1 ja lg 3 poolt erihoolekandeteenust vahetult osutavale isikule esitatavatele nõuetel. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee). Tegevusjuhendaja, kutse andmise korrast ja nõuetest kutse taotlejale loe: https://www.eswa.ee/kutse-andmine/tegevusjuhendaja/

Õpiväljundid.

Õppija lähtub oma erialasest töös sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti 4. taseme

kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidest:

B.2.1 Kliendi sotsiaalsete oskuste arendamine;

B.2.2 Kliendi tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine;

B.2.3 Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes;

B.2.4 Kliendi toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda;

B.2.5 Toetamine asjaajamise korraldamisel;

B.2.6 Võrgustikutöö.

Tegevusjuhendaja spetsialiseerumisega seotud tööosad:

B 2.7 – töö intellektihäire ja vaimse tervise probleemidega täiskasvanuga

1. Kliendi toetamine.

2. Tugigruppide toetamine.

3. Seksuaalkäitumise kujundamine.

4. Peremaja/majutusüksuse töö- ja elukorralduse koordineerimine.

5. Kliendiga seotud dokumentide haldamine.

6. Ressursside kasutamise planeerimine.

Koolituse läbinud õppija:

1. orienteerub sotsiaal- ja hoolekandeteenustes, järgib eetika põhimõtteid ja teab võrgustikutöö aluseid;

2. märkab erinevate sihtrühmade vajadusi ja mõistab kliendi arengutasemest ning tegevusvõimest tulenevaid eripärasid;

3. juhendab erihoolekandeteenuse sihtrühma kuuluvat klienti vastavalt tema arengutasemele ja tegevusvõimele;

4. jälgib kliendi terviseseisundit, osutab abivajajale esmaabi ja vajadusel kutsub abi;

5. korraldab kliendi teenusega seotud dokumendihaldust vastavalt nõuetele.

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused on sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonnas tegevusjuhendajana töötavad või tööd alustavad inimesed. Neljanda taseme kutse taotlemisel on nõutud vähemalt keskharidus.

Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid

Koolituse maht: 312 akadeemilist tundi, mis sisaldab:

  • 164 akadeemilist tundi - teoreetiline õpe
  • 16 akadeemilist tundi - esmaabi koolitus
  • 80 akadeemilist tundi - praktiline töö
  • 50 akadeemilist tundi - iseseisev õpe
  • 2 akadeemilist tundi - lõpueksam

Õppekeskkond: Auditoorium või online õpe. Õppekava teoreetiline osa viiakse läbi koolituskeskuse auditooriumis või veebikeskkonnas Zoom. Ruumid ja varustus vastavad tehnilise ohutuse ning sanitaar- ja hügieeninõuetele, samuti tuleohutuse ja elektriohutuse nõuetele. Zoomis osalemiseks on vajalik arvuti, nutitelefoni või tahvelarvuti ja püsiva internetiühenduse olemasolu.

Õppeklassid asuvad Narva mnt. 40, Jõhvi, Kalevi tn.19 Kohtla-Järve ja Hariduse 1A, Sillamäe 1. korrusel. Koolituskeskus asub bussijaama läheduses (3-5 min kõndides), vahetus läheduses asub tasuta parkla autodele.

Õppijate arv ühes grupis on 6-12 inimest.

Õppevahendid: Kõik osalejad saavad koolitusmaterjalid, õppematerjal on kaasaegne, kohandatud vastavalt koolitusgrupi tasemele ja täiskasvanuõppe spetsiifikale ning käesoleva õppekava eesmärkidele ja ülesannetele. Iga osaleja saab isikliku koolitusmapi õppematerjalidega, mis jääb talle ka koolituse lõppedes.

Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid

Õppeprotsess: Teooretiline õppe, iseseisev töö ja juhendatav praktika auditooriumis ja töökohal. Iseseisva töö puhul õppija vaatab vidio salvestusi, teeb teste, kirjutab etteantud teemal tööd. Koolitus toimub 2-4 korda nädalas 3–4 akadeemilist tundi korraga ning kestab 3–5 kuud.

Õppe sisu

Sissejuhatus – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)

  • Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne
  • Eestis Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära
  • Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine
  • Raskesti mõistetav käitumine
  • Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes

Erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)

  • Psüühikahäired, sh intellektipuue.
  • Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
  • Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
  • Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
  • Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimeste

Klienditöö alused (30 tundi auditoorset tööd ja 26 tundi praktilist tööd)

  • Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
  • Tegevuse analüüs ja kohandamine
  • Tegevusvõime hindamine
  • Klienditöö meetodid
  • Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
  • Tegevusplaani koostamine, kaitsmine

Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)

  • Rühmatöö klienditöös
  • Raskestimõistetava käitumise juhtimine
  • Tegevusvõime hindamine
  • Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus. Väärkohtlemine
  • Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös

Esmaabiandja väljaõpe (16 tundi auditoorset tööd ja 16 tundi praktiline töö)

  • Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
  • Esmaabi
  • inimese eluliste näitajate normid (nt pulss, hingamissagedus jm);
  • erinevad elu ja tervist ohustavad haigushood, õnnetusjuhtumid (nt uppumine, elektrilöök jm) ja traumad (luumurd, verejooks jm);
  • elustamise ABC;
  • esmaabivõtted ja -vahendid.

Juhendatud praktika (80 tundi auditoorsed tööd ja iseseisev töö 16 tundi).

Juhendatud praktika töökeskkonnas toimub tegevusjuhendaja teenust pakkuvas era- või munitsipaalasutustes

Õppemeetodid: Õppeprotsessis lähtutakse andragoogilistest põhimõtetest, väärtustades õppija kogemust. Koolitusel kasutatakse õppijaid kaasavaid õppemeetodeid: loenguid, juhitud arutelusid, paarisja grupitöid, juhtumite lahendamist, analüüsi.

Õppematerjalide loend: Koolitajate poolt koostatud õppematerjalid.

Kutse standart tase 4 https://www.eswa.ee/kutse-andmine/tegevusjuhendaja/

Tegevusjuhendaja käsiraamathttps://sotsiaalkindlustusamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/tegevusjuhendaja_kasiraamat_est.pdf

Sotsiaalala töötaja eetikakoodeks https://www.eswa.ee/wp-content/uploads/2016/11/Eetikakoodeks_Avaldatud-ST.pdf

Sotsiaalhoolekande seadus https://www.riigiteataja.ee/akt/130122015005?leiaKehtiv

Sotsiaalministeerium https://www.sm.ee/

Sotsiaalkindlustusamet https://sotsiaalkindlustusamet.ee/

Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon https://www.eswa.ee/

Anthony, W., Cohen, M., Farkas, M. (1998). Psühhiaatriline Rehabilitatsioon. Tartu: Eesti Psühholoogilise Rehabilitatsiooni Assotsiatsioon.

Bakk, A., Grunewald, K. (1999). Vaimupuudega inimeste hoolekandest. Tallinn: Koolibri

Berne, E. (2001). Suhtlemismängud: mängud ja manipulatsioonid inimsuhetes. Puhja: Väike Vanker

Bolton, R. (2002). Igapäevaoskused: kuidas ennast kehtestada, teisi kuulata ja konflikte lahendada. Puhja: Väike Vanker

Võib lisanduda koolitajate soovitatud lugemisvara.

Hindamine ehk lõpetamise tingimused Õpilane on osalenud auditoorsetest tundidest, läbinud praktikumid, esmaabiandja väljaõppe täies mahus ning sooritanud hindamise positiivsele tulemusele.

Hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid

  • Infootsing, andmeanalüüs, dokumendivormi täitmine -Kliendi isikuandmed, taustainfo ja profiil.
  • Testid
  • Infootsing, vaatlus, andmeanalüüs, dokumendivormi täitmine, esitlus -Praktikaaruanne
  • Infootsing, vaatlus, andmeanalüüs, dokumendivormi täitmine, esitlus - Tegevusplaani koostamine ja

Õppija: Mõistab tegevusplaani vajalikkust kliendi toetamiseks. Lähtub tegevusi planeerides kliendi profiilist ja tegevusplaanist. Järgib etteantud õpijuhist

Õppija: Teab peamisi tegevusjuhendaja tööd reguleerivaid õigusakte. Orienteerub sotsiaalvaldkonna teenustes. Teab töövaldkonnaga kaasnevaid riskitegureid. Tunneb ära ja teeb vahet eri sihtrühmadel. Saab aru eri sihtrühmade arengutasemest ja tegevusvõimest. Teab tegevusvõime eeldusi ja neid takistavad tegureid. Mõistab tegevusplaani vajalikkust kliendi toetamiseks. Teab teenusega seotud dokumente. Teab kliendi terviseseisundi ja -käitumisega seotud näitajaid. Teab peamisi hooldustoimingute põhimõtteid. Omab põhiteadmisi ravimite manustamise viisidest. Positiivse tulemuse tagab vähemalt 75 % õigete vastuste osakaal. Õppija järgib etteantud õpijuhist.

Õppija: Lähtub sotsiaalvaldkonna töötaja kutse-eetika põhimõtetest. Saab aru eri sihtrühmade arengutasemest ja tegevusvõimest. Juhendab psüühikahäirega klienti igapäevaelu toimingutes. Esitab kirjaliku aruande. Esitleb aruannet kaasõppijatele. Järgib etteantud õpijuhist.

Õppija: Teab teenusega seotud dokumente. Seab tegevusplaanis eesmärgi, eesmärki toetavad tegevused ja tähtajad. Lähtub tegevusi planeerides kliendi profiilist ja tegevusplaanist. Täidab dokumendid nõuetekohaselt. Järgib etteantud õpijuhist. hindamine.

Väljastatavad dokumendid:

  • Lõputunnistus koos hinnetelehega, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud (õpiväljundid on omandatud).
  • Esmaabi tõend.
  • Tõend juhtudel, kui õpiväljundid jäid omandamata, kuid õppija võttis osa õppetööst või kui õppija osales õppetööl osaliselt. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Lektori kvalifikatsioon:

  • on oma eriala spetsialistid,
  • on kõrg- või eriharidus
  • töökogemus sotsiaalvaldkonnas
  • täiskasvanute koolitamise kogemus

Lektorid: https://ivkoolitus.ee/teachers.php?l=2

 




ИНФОРМАЦИЯ

О нас
MTÜ Ida-Virumaa Koolitus
Reg. nr. 80050271
Ida-Virumaa Autokool OÜ
Reg. nr. 10518040
SWEDBANK а/а EE162200001120022433

Время работы:
с 10 до 17, Пн.-Пт.

АДРЕС
Narva mnt. 40, 41536, Jõhvi
ivkoolitus@gmail.com
+(372) 33 52 154
+(372) 56 624 640
+(372) 55 500 692
+(372) 53 232 586
© MTÜ Ida-Virumaa Koolitus