Обучающая фирма: MTÜ IDA-VIRUMAA KOOLITUS
Регистрационный номер: 80050271
Э-почта: ivkoolitus@gmail.com
Объём курса, aк.ч : 312
Цена(содержит НСО) : 2500
Õppekavarühmad ja õppekava koostamise alus
Õppekavarühm: sotsiaaltöö ja nõustamine
Õppekava koostamise alus: sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti 4. taseme kutsestandard ja sotsiaalkaitseministri 26.04.2022. a määrus nr 38 „Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele”.
Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: koolituse läbinud õppija määratleb ja arendab ennast tegevusjuhendajana, kes kasutab oma teadmisi ja praktilisi oskusi erialases töös, lähtuvalt kliendi sotsiaalsetest oskustest ja tegevusvõimest. Orienteerub erihoolekandesüsteemis, on teadlik erihoolekandeteenuseid kasutavatest peamistest sihtrühmadest ja oskab neid eesmärgistatult juhendada, järgib klienditöös eetilisi põhimõtteid ning tunneb meeskonna- ja võrgustikutöö põhimõtteid.
Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema tegevusjuhendaja, tase 4 kutse. Kutse saamise eeltingimusteks on vastavus sotsiaalhoolekande seaduse § 86 lg 1 ja lg 3 poolt erihoolekandeteenust vahetult osutavale isikule esitatavatele nõuetel. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee). Tegevusjuhendaja, kutse andmise korrast ja nõuetest kutse taotlejale loe: https://www.eswa.ee/kutse-andmine/tegevusjuhendaja/
Õpiväljundid.
Õppija lähtub oma erialasest töös sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti 4. taseme
kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidest:
B.2.1 Kliendi sotsiaalsete oskuste arendamine;
B.2.2 Kliendi tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine;
B.2.3 Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes;
B.2.4 Kliendi toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda;
B.2.5 Toetamine asjaajamise korraldamisel;
B.2.6 Võrgustikutöö.
Tegevusjuhendaja spetsialiseerumisega seotud tööosad:
B 2.7 – töö intellektihäire ja vaimse tervise probleemidega täiskasvanuga
1. Kliendi toetamine.
2. Tugigruppide toetamine.
3. Seksuaalkäitumise kujundamine.
4. Peremaja/majutusüksuse töö- ja elukorralduse koordineerimine.
5. Kliendiga seotud dokumentide haldamine.
6. Ressursside kasutamise planeerimine.
Koolituse läbinud õppija:
1. orienteerub sotsiaal- ja hoolekandeteenustes, järgib eetika põhimõtteid ja teab võrgustikutöö aluseid;
2. märkab erinevate sihtrühmade vajadusi ja mõistab kliendi arengutasemest ning tegevusvõimest tulenevaid eripärasid;
3. juhendab erihoolekandeteenuse sihtrühma kuuluvat klienti vastavalt tema arengutasemele ja tegevusvõimele;
4. jälgib kliendi terviseseisundit, osutab abivajajale esmaabi ja vajadusel kutsub abi;
5. korraldab kliendi teenusega seotud dokumendihaldust vastavalt nõuetele.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused on sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonnas tegevusjuhendajana töötavad või tööd alustavad inimesed. Neljanda taseme kutse taotlemisel on nõutud vähemalt keskharidus.
Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Koolituse maht: 312 akadeemilist tundi, mis sisaldab:
Õppekeskkond: Auditoorium või online õpe. Õppekava teoreetiline osa viiakse läbi koolituskeskuse auditooriumis või veebikeskkonnas Zoom. Ruumid ja varustus vastavad tehnilise ohutuse ning sanitaar- ja hügieeninõuetele, samuti tuleohutuse ja elektriohutuse nõuetele. Zoomis osalemiseks on vajalik arvuti, nutitelefoni või tahvelarvuti ja püsiva internetiühenduse olemasolu.
Õppeklassid asuvad Narva mnt. 40, Jõhvi, Kalevi tn.19 Kohtla-Järve ja Hariduse 1A, Sillamäe 1. korrusel. Koolituskeskus asub bussijaama läheduses (3-5 min kõndides), vahetus läheduses asub tasuta parkla autodele.
Õppijate arv ühes grupis on 6-12 inimest.
Õppevahendid: Kõik osalejad saavad koolitusmaterjalid, õppematerjal on kaasaegne, kohandatud vastavalt koolitusgrupi tasemele ja täiskasvanuõppe spetsiifikale ning käesoleva õppekava eesmärkidele ja ülesannetele. Iga osaleja saab isikliku koolitusmapi õppematerjalidega, mis jääb talle ka koolituse lõppedes.
Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid
Õppeprotsess: Teooretiline õppe, iseseisev töö ja juhendatav praktika auditooriumis ja töökohal. Iseseisva töö puhul õppija vaatab vidio salvestusi, teeb teste, kirjutab etteantud teemal tööd. Koolitus toimub 2-4 korda nädalas 3–4 akadeemilist tundi korraga ning kestab 3–5 kuud.
Õppe sisu
Sissejuhatus – psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)
Erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd)
Klienditöö alused (30 tundi auditoorset tööd ja 26 tundi praktilist tööd)
Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd)
Esmaabiandja väljaõpe (16 tundi auditoorset tööd ja 16 tundi praktiline töö)
Juhendatud praktika (80 tundi auditoorsed tööd ja iseseisev töö 16 tundi).
Juhendatud praktika töökeskkonnas toimub tegevusjuhendaja teenust pakkuvas era- või munitsipaalasutustes
Õppemeetodid: Õppeprotsessis lähtutakse andragoogilistest põhimõtetest, väärtustades õppija kogemust. Koolitusel kasutatakse õppijaid kaasavaid õppemeetodeid: loenguid, juhitud arutelusid, paarisja grupitöid, juhtumite lahendamist, analüüsi.
Õppematerjalide loend: Koolitajate poolt koostatud õppematerjalid.
Kutse standart tase 4 https://www.eswa.ee/kutse-andmine/tegevusjuhendaja/
Tegevusjuhendaja käsiraamathttps://sotsiaalkindlustusamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/tegevusjuhendaja_kasiraamat_est.pdf
Sotsiaalala töötaja eetikakoodeks https://www.eswa.ee/wp-content/uploads/2016/11/Eetikakoodeks_Avaldatud-ST.pdf
Sotsiaalhoolekande seadus https://www.riigiteataja.ee/akt/130122015005?leiaKehtiv
Sotsiaalministeerium https://www.sm.ee/
Sotsiaalkindlustusamet https://sotsiaalkindlustusamet.ee/
Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon https://www.eswa.ee/
Anthony, W., Cohen, M., Farkas, M. (1998). Psühhiaatriline Rehabilitatsioon. Tartu: Eesti Psühholoogilise Rehabilitatsiooni Assotsiatsioon.
Bakk, A., Grunewald, K. (1999). Vaimupuudega inimeste hoolekandest. Tallinn: Koolibri
Berne, E. (2001). Suhtlemismängud: mängud ja manipulatsioonid inimsuhetes. Puhja: Väike Vanker
Bolton, R. (2002). Igapäevaoskused: kuidas ennast kehtestada, teisi kuulata ja konflikte lahendada. Puhja: Väike Vanker
Võib lisanduda koolitajate soovitatud lugemisvara.
Hindamine ehk lõpetamise tingimused Õpilane on osalenud auditoorsetest tundidest, läbinud praktikumid, esmaabiandja väljaõppe täies mahus ning sooritanud hindamise positiivsele tulemusele.
Hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õppija: Mõistab tegevusplaani vajalikkust kliendi toetamiseks. Lähtub tegevusi planeerides kliendi profiilist ja tegevusplaanist. Järgib etteantud õpijuhist
Õppija: Teab peamisi tegevusjuhendaja tööd reguleerivaid õigusakte. Orienteerub sotsiaalvaldkonna teenustes. Teab töövaldkonnaga kaasnevaid riskitegureid. Tunneb ära ja teeb vahet eri sihtrühmadel. Saab aru eri sihtrühmade arengutasemest ja tegevusvõimest. Teab tegevusvõime eeldusi ja neid takistavad tegureid. Mõistab tegevusplaani vajalikkust kliendi toetamiseks. Teab teenusega seotud dokumente. Teab kliendi terviseseisundi ja -käitumisega seotud näitajaid. Teab peamisi hooldustoimingute põhimõtteid. Omab põhiteadmisi ravimite manustamise viisidest. Positiivse tulemuse tagab vähemalt 75 % õigete vastuste osakaal. Õppija järgib etteantud õpijuhist.
Õppija: Lähtub sotsiaalvaldkonna töötaja kutse-eetika põhimõtetest. Saab aru eri sihtrühmade arengutasemest ja tegevusvõimest. Juhendab psüühikahäirega klienti igapäevaelu toimingutes. Esitab kirjaliku aruande. Esitleb aruannet kaasõppijatele. Järgib etteantud õpijuhist.
Õppija: Teab teenusega seotud dokumente. Seab tegevusplaanis eesmärgi, eesmärki toetavad tegevused ja tähtajad. Lähtub tegevusi planeerides kliendi profiilist ja tegevusplaanist. Täidab dokumendid nõuetekohaselt. Järgib etteantud õpijuhist. hindamine.
Väljastatavad dokumendid:
Lektori kvalifikatsioon:
Lektorid: https://ivkoolitus.ee/teachers.php?l=2