Õppeasutus: MTÜ IDA-VIRUMAA KOOLITUS
Õppeasutuse kood: 80050271
E-mail: ivkoolitus@gmail.com
Õppekava nimetus : Lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja assistendi koolitus koos esmaabiandja väljaõppega
Õppe kogumaht (akad. tundides) : 260
Maksumus käibemaksuga : 2500
Õppekavarühmad ja õppekava koostamise alus
Õppekavarühm: Lastehoid ja teenused noortele
Õppekava koostamise alus: Kutsestandard Lapsehoidja, tase 4, 5 Tervise- ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses" § 3.
Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: anda koolitatavale kõik teadmised ja oskused, mis on vajalikud iseseisvaks tööks professionaalsel hoolitsemisel laste eest, nende arengu toetamisel (füüsiline, emotsionaalne, intellektuaalne ja sotsiaalne areng, arvestades perekonna ja lapse enda huve).
Koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema lapsehoidja, tase 4 või tase 5 kutset. Kutse saamise eelduseks on keskhariduse olemasolu. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee). Lapsehoidja kutse andmise korrast ja nõuetest kutse taotlejale loe: http://www.eswa.ee/kutse-
Õpiväljundid. Koolituse lõpuks õppija
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Kursus on suunatud täiskasvanud õppijatele, kes omavad vähemalt keskharidust või kutseharidus ja soovivad omandada lapsehoidja eriala. Koolitatavad peavad valdama eesti keelt vähemalt B2 tasemel ning aru saama ja rääkima vene keelt vähemalt A2 tasemel ning omama elementaarset arvuti kasutamise oskust.
Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Koolituse maht: 260 akadeemilist tundi, mis sisaldab:
Õppekeskkond: Auditoorium või online õpe. Õppekava teoreetiline osa viiakse läbi koolituskeskuse auditooriumis või veebikeskkonnas Zoom. Ruumid ja varustus vastavad tehnilise ohutuse ning sanitaar- ja hügieeninõuetele, samuti tuleohutuse ja elektriohutuse nõuetele. Zoomis osalemiseks on vajalik arvuti, nutitelefoni või tahvelarvuti ja püsiva internetiühenduse olemasolu.
Õppeklassid asuvad Narva mnt. 40, Jõhvi, Kalevi tn.19 Kohtla-Järve ja Hariduse 1A, Sillamäe 1. korrusel. Koolituskeskus asub bussijaama läheduses (3-5 min kõndides), vahetus läheduses asub tasuta parkla autodele.
Õppijate arv ühes grupis on 4-12 inimest.
Õppevahendid: Kõik osalejad saavad koolitusmaterjalid, õppematerjal on kaasaegne, kohandatud vastavalt koolitusgrupi tasemele ja täiskasvanuõppe spetsiifikale ning käesoleva õppekava eesmärkidele ja ülesannetele. Iga osaleja saab isikliku koolitusmapi õppematerjalidega, mis jääb talle ka koolituse lõppedes.
Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid
Õppeprotsess: Teooretiline õppe, iseseisev töö ja juhendatav praktika auditooriumis ja töökohal. Iseseisva töö puhul õppija vaatab vidio salvestusi, teeb teste, kirjutab etteantud teemal tööd. Koolitus toimub 2-4 korda nädalas 3–4 akadeemilist tundi korraga ning kestab 3–5 kuud.
Õppe sisu
Õppemeetodid: Loeng, seminar, grupitöö, praktilised harjutused, iseseisev töö.
Õppematerjalide loend: Koolitajate poolt koostatud õppematerjalid. Kutse standart tase 4 https://www.kutseregister.
Koolieelse lasteasutuse seadus
Tervisekaitsenõuded lapsehoiuteenusele
Soovituslik kirjandus:
Kraav I. (2017). Lastehoidja käsiraamat. Koolibri
Kivi, L.; Sarapuu, H. (2005). Laps ja lasteaed. Lasteaiaõpetaja käsiraamat. Tartu.
Arula, T.; Linn, E.; Paal, K. (2005). Lapseea iseärasused. Härmametsa Talu kirjastus.Tartu
Soots A. (2016). Laste toitumine ja tervis. Pegasus
Simson M, Oja E. (2016). Toidu mõju lapse ajule ja käitumisele. Helios kirjastus
Raivio, K., Siimes, M. A. (toim.) (1999). Lastehaigused.Tallinn: AS Medicina.
Teekond erilise lapse kõrval (2016). Eesti Puuetega Inimeste koda
Aletha J. Solter (2007). Nutt ja jonnihood. Kuidas aidata lapsel oma tunnetega toime tulla. Väike Vanker
Alman, S., Luuri, J., Mänd, M., Tulvi, E.(2007) Turvaline kasvukeskkond.
Hindamine ehk lõpetamise tingimused Õpilane on osalenud auditoorsetest tundidest, läbinud praktikumid, esmaabiandja väljaõppe täies mahus ning sooritanud hindamise positiivsele tulemusele.
Hindamiskriteeriumid:
Lõpetamise tingimused: Kirjalik test (hõlmab läbitud teemasid)
Test sisaldab:
Väljastatavad dokumendid:
Lektori kvalifikatsioon:
Lektorid: https://ivkoolitus.ee/teachers.php?l=2